my wedding day

Daisypath Anniversary tickers

~ pengikut setia ~

4

- Beratnya dugaanMu, YaALLAH...

Allahuakhbar, betapa berat dugaan yang Kau berikan padaku YaAllah...tidak mampu kutanggung...tp ku gagahi jua...

inilah kenangan yang paling pahit Kau anugerahkan utkku apabila Kau menganugerahkan aku yang paling2 indah... tanggal 18 May, aku bersalin secara normal...akan tetapi usia kandunganku tidak mencukupi utk memberi keizinan kepada anak2ku melihat duniaMu... Anak2 ku tidak dpt diselamatkan, lahir dan terus meninggal...Allah... xdpt aku lupakan saat2 aku meneran, melahirkan anak2...xdpt aku membayangkan saat2 aku menatap wajah2 anak buat kali pertama dan terakhir... namun, ini lah ketentuan Ya Allah takdirkan utkku... Aku terima takdirmu ya Allah...

Namun, aku bersyukur..aku telah pun bergelar ibu..wpun anak2 tiada di sisi... sekurang2nya aku merasa membawa anak2 ku dlm kandungan selama 5bulan setengah...sekurang2 aku merasa bagaimana sakitnya meneran utk bersalin...dan sekurang2...aku rasa itu semua...

Anak 1st aku baby boy...cute,muke mcm aku...jari2 kaki tgn..semua pjg2...hidung mancung..putih...dia dilahirkan pada 8.15mlm pada 18/5/2013...aku namakan dia Ahmad B Mohd Fazriq...

Anak 2nd aku baby boy juga...cute,muka mcm atok Gulam dia...semua kaki tgn pjg2...hidung pun mancong..kulit gelap2 cket....lahir pd 9.20mlm 18/5/2013...aku namakan dia Muhammad B Mohd Fazriq....

Namun, kedua2 meninggal kan aku berpantang secara menyendiri...Ya Allah...ini lah dugaan maha hebat yg Kau berikan...Namun,aku redha dgn apa yg Kau rencanakan...

AlFatihah utk putera2ku...nantikan ibumu di syurga sayang...Ya Allah,aku rindukan mereka...aku terlalu2 rindukan mereka... Jumpakan aku dgn mereka suatu hari nnti... Sungguh berat dugaanMu Ya Allah...

mood : sentiasa terbayang2 wajah putera2ku... Semoga aku kuat menempuh dugaan ini...

4 comments:

Unknown said...

Tak dapat menahan sebak.. Mengalir airmata aku membaca luahan hatimu jaja.. :'(

walaupun aku tak berada kat situasi ko..aku dapat rasakan dugaan yang sangat berat ko terima...

Apepun, Allah lebih sayangkan mereka.. Teruskan tabah dalam meneruskan kehidupan ko jaja...

Aku sentiasa ada untuk kau kawan!

Masmira Masri said...

haii..boleh x awk add fb or twutter sy..boleh kita berkongsi cerita...da try add fb awk tp not found lah dari myaleo.blogspot

jaja_shafiza said...

fiza : tq...insyaallah aku ok..

jaja_shafiza said...

masmira : sy dh like fb awk..