my wedding day

Daisypath Anniversary tickers

~ pengikut setia ~

0

- Ape perampuan SUKE??

Perempuan mahu seorang lelaki mencintai dengan;

1. Believe
Lelaki haruslah mempercayai wanita seadanya. Ini terlinkung dalam erti 'menerima', kerana bila kau menerima sesuatu, kau kena ada kepercayaan kan? Ianya termasuk dalam frasa ayat cinta "Harap awak boleh menerima saya, seperti saya menerima seadanya awak" Kalau perempuan tu tak kaya, janganlah kikis lain macam. Kalau kaya pun, jangan ambil kesempatan. Kalau dia tak cantik, jangan rendahkan dia. Kalau dia cantik pula, jangan mempergunakan kecantikkan dia.

2. Honest

Ini perlu ada. Kalau takde duit, cakap takde duit. Terlambat? Cakap saja kenapa kau terlambat, tak kesahlah kalau tertido ke, apa ke. yang penting kau meminta maaf. Perkataan maaf adalah magic words dude. Manusia akan lembut hati bila mendengarnya. Apakan lagi perempuan yang lembut. Cuma, aku letakkan honestsebagai yang kedua, kerana kita sebagai lelaki tak boleh jadi straight honest. Jangan lah jadi bengong nak jadi jujur sangat. Ada masanya bai. Kita kena pandai bahagikan masa untuk jujur. Kata nak hubungan yang lama. Ada benda yang secret society, janganlah bagitau awal-awal. Perempuan tak suka kena direct-impact, nanti diorang cepat pressure. So, beritahu mereka slow-slow. Takpe, biarkan diorang ternanti-nanti. Ianya akan buat perempuan lebih serius terhadap kau. So, tempoh hubungan akan lebih possible menjadi panjang.

3. Gentleman
Oh, ini yang paling best. Aku harap kalau kau lelaki, jangan jadi bacul sangat. Kalau ada pintu, bukakan untuk dia. Kalau dia nak duduk, jemput dia duduk dengan menarik kerusi untuk dia. Kalau dia sedang bersedih dan tertekan, pegang bahu dia. Kalau dia gembira, cubitlah pipi dia atau usap muka dia dan katakan kepada dia "I love you". Simple kan? Dalamgentleman, ada juga caring. Kita tak perlu sangat lah nak spend hadiah mahal-mahal untuk senangkan hati dia. Just a little touch-up and magic words. Perempuan akan lebih melekat. Tapi, nak gentleman pun, ingat lah sikit batas-batas ye dak? Jangan plak bila kau dah cubit pipi dia, terus kau nak french kiss. Oh, shit. Itu hanya di bolehkan bila ada waktu yang tertentu. Karang, kena penampar free baru tau.

Ok, itu saja psychological fundamental for love lesson untuk kali ini. Kalau tak faham, jangan segan bertanya. Sekian.

Copy paste from myfwen...bcause,sy sgt suke dgn maksud2nya...:)

0 comments: